Sejlerskolen

Hvis du har lyst til at lære at sejle, så tilbyder Sejlerskolen undervisning i praktisk sejlads.

Målgruppe

Sejlerskolen henvender sig til voksne, der brænder for at lære eller blive endnu bedre til at sejle for sejl. Det kan f.eks. være dem, som aldrig kom videre end til ungdomsjollerne eller dem, som har fået lyst til at lære at sejle i en voksen alder og som er villige til at engagere sig i Sejlerskolen og sejlklubben.

Der lægges høj vægt på engagement, at man er villig til deltage i fælles vedligeholdelse af grej og at man er interesseret i at deltage i fællesskabet. Undervisningen foregår på hold af fire personer af ca. 2 timer ugentligt med fast instruktør.

Vægten er lagt på praktisk sejlads med elementer af teori, navigation, meteorologi og søsikkerhed. Sejlerskolen er en non-profit afdeling under Randers Sejlklub. Den baserer sig på instruktører og elevers frivillige engagement i såvel vedligeholdelse, administration, arrangementer og instruktion.

Mål

Det læringsmæssige mål for Sejlerskolen er, at en uerfaren elev i løbet af to sæsoner kan føre og være skipper på en sømandsmæssig ansvarsfuld og sikker måde.

Udover dette mål tilstræber vi at skabe forhold, der fastholder og integrerer eleverne i resten af klubben og motiverer dem til at fortsætte sejlsportskarrieren som aktive og engagerede klubmedlemmer.

Bliv medlem af vores facebook-side “Randers Sejlerskole” og følg med i hvad der sker i Sejlerskolen. Her ligger masser af billeder og kommentarer fra alle de spændende ting, der sker i Sejlerskolen.

For pris mm. se indmeldingsblanketten.

Har du spørgsmål så kan du kontakte, Tine Bræmer, Email: tine@br-j.dk, tlf: 4126 6512