Stand Up Paddle

Randers Sejlklub SUP er startet i sommeren 2018 med støtte fra Randers Kommune, som sammen med klubben ønskede at få mere liv på åen og fjorden.

Siden 2020 har vi oplevet en enorm efterspørgsel på SUP kurser, både for at komme i gang med SUP, men også for at blive medlem af klubben, og derved få muligheden for at komme på vandet sammen med andre padlere med samme interesse.

SUP er ikke nær så belastende for kroppen som andre sportsgrene, og er derfor særligt egnet, hvis du har skader fra løb eller lign. Samtidig styrker du både balancen og særligt din core. SUP sæsonen vil byde på aktiviteter, som henvender sig til både begyndere og øvede, mænd og kvinder samt unge fra 12 år og op efter.

Vi er i dag en god håndfuld SUP instruktører, som er klar til at hjælpe dig i gang med SUP, hvad enten du er ung, senior, høj som lav, så er der plads til alle i Randers Sejlklub SUP.
Samtidigt er det sådan, at medlemmerne ofte ”slår ture op” i vore facebook gruppe, således man også kan på ture med hinanden hvis man har lyst.

Du kan orientere dig mere på vores Facebook side: Randers Sejlklub SUP.

Vi anbefaler at følge Facebook gruppen for, hvornår vi starter nye intro hold.

Sådan foregår det:

SUP er for alle aldre, og vi står på SUP sammen unge som ældre. Dog vil vores Junior-instruktør som udgangspunkt tage sig særskilt af de unge fra 12 år på en klubaften. Dem kalder vi youngsters, og forældre uden tilknytning til klubben, får adgang til vores lukkede facebook gruppe for yongsters.
Hvis du som forælder gerne vil på SUP sammen med dit barn kan det også lade sig gøre, da skal du følge barnet, såfremt det er under 12 år.
For at gå til SUP skal man kunne svømme, og så hjælper det, at du ikke er bange for vand.

Vi har voksen våddragter man kan låne, ellers anbefaler vi at anvende din egen.
Vi har board, padle, leash og svømmeveste til fri afbenyttelse, når man er medlem og har gennemgået vores introduktion til SUP.

Hvad koster det:

Årligt medlemskab af Randers Sejlklub, samt årlig leje hvis du ønsker at bruge klubbens boards. Medbringer du eget board betaler du ikke leje af board.
Årligt Medlemskab voksen: 625,- + 250,- for evt. leje af board.
Årligt Medlemskab barn: 525,- + 250,- for evt. leje af board.
Der er mulighed for familierabat, se dette ved indmeldelse.

Du melder dig ind på http://randerssejlklub.dk/indmelding/

Vi glæder os til at se jer på vandet😊
SUP Instruktører: Mette, Stinne, Terkel, Jonas, Winnie og Bonnie.