Sommertid – forårsklargøring af ankerbøjer.

Fotos: Thorkil Møller-Hansen

Ankerbøjerne til udlægning i Randers Fjord blev klargjort fredag den 26. marts 2021 af den gamle garde bestående af:

Thorkil Randers Sejlklub.
Jørgen 1943.
Per Dronningborg Bådelaug.

I løbet af uge 13/2021 vil Randers Havn sørge for, at de 7 ankerbøjer bliver lagt ud i Randers Fjord til glæde for de sejlende. Igennem sæson 2021 kan man  fortøje sig ved en af de udlagte ankerbøjer og nyde den natursmukke fjord og naturlivet på den i tryghed, fordi den gamle garde har forstand på det, de arbejder med.

Stor hyldest til Jørgen, Per og Thorkil for deres frivillige indsats, og for at citere en amerikansk president: “Spørgsmålet er ikke hvad din sejlklub kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for din sejlklub!”

Først er det godt med et overblik. 7 ankerbøjer ialt.
Her er Jørgen og Per ved at kontrollere, at kæden er ordentligt fastgjort til ankerringen.
Arbejdsfordelingen er som altid – en der arbejder og to eksperter 🙂